Altınordu Belediyesi

e-Vatandaş

"Özelleştirilmiş İnteraktif Vatandaş Portalı"

AKILLI ŞEHİR VE E-DEVLET ENTEGRASYONU

Projenin Amacı ve Özeti

Belediyemizde vatandaşlara yönelik hizmetlerin, www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden sunulan  e-Devlet Kapısı uygulamasına entegrasyonlarının yapılması işidir. Hizmetlerin e-Devlet kapısına entegrasyonu ile vatandaşların belediyeye gelmeden sunulan hizmetlere daha hızlı ve kolay bir şekilde erişim sağlaması amaçlanmaktadır.

Projenin Ortaya Çıkma Gerekçesi (Arka Plan)

Gelişen teknolojiye ayak uydurmak, vatandaşların uzayıp giden kuyruklarda beklemelerini engellemek, bürokratik yükten kurtulmak, işlemlerin hızlı ve kolay bir biçimde yapılmasını sağlamak

Proje Kapsamında Yapılması Planlanan Faaliyetler

Kurumumuzda;  SAMPAŞ fiması üzerinden Yönetim Bilişim Sistemleri (MİS) uygulaması ile NETCAD Firması üzerinden  Coğrafi Bilgi Sistemler(GİS) uygulaması kullanılmaktadır. 
GİS uygulaması üzerinde yer alan hizmetler olarak İmar Durumu Sorgulama ve Arsa Rayiç Bedel sorgulama hizmetleri entegrasyon işlemleri tamamlanmış olup sağlıklı bir şekilde çalışmaktadır. 
Ayrıca E-Devlet Kapısı mobil uygulamada yer alan Arsa Rayiç Bedel Sorgulama ve İmar Durum Sorgulama çalışmaktadır. Yine E-Devlet Kapısı web uygulamasında Belediyemize ait E-Belediye ödeme sistemine dış link verilerek yönlendirme yapılmıştır. 
MİS uygulamasında yer alan Borç Ödeme, Tahsilat Bilgileri Sorgulama, Sicil Bilgileri Sorgulama, Tahakkuk Bilgileri sorgulama gibi 23 adet hizmetin yapılması için SAMPAŞ firması ile sözleşme imzalanmıştır. 01.02.2022 tarihine kadar MİS uygulamasında yer alan 23 adet hizmet e-Devlet kapısına entegre edilecektir. 

Proje Sonucunda Elde Edilecek Sonuçlar (Proje Çıktıları)

Vatandaşların belediye hizmetlerine mekandan ve zamandan bağımsız olarak her yerde ve  her an erişim sağlayabilmesi projejenin elde edilecek sonuçlarından biridir.
Belediyeye gelmeden işlemlerini online olarak hizmetlerden yararlanmaları sonucu kurumda çalışdan persoenllerin iş yükü de azalacaktır.